The Blogging and the Business Vol.2: Nature Shop

the blogging and the business

Дойде време и за втория пост от новата серия в блога – The Blogging and the Business! Много бързо отлетя този месец, но пък се радвам, че отново е време да ви запозная с интересен човек – този път ще сме по-близо до тематиката на блога. Запознайте се с Деа – жената зад отворилият преди около 3 месеца козметичен магазин Nature Shop (natureshop.bg). В това сипматично магазинче се продават само и единствено натурални и био-продукти. Но няма да ви казвам повече, а ще оставя Деа да отговори на въпросите ми. След прекъсването! :)

Dea nature shop

1.Представи своя бизнес.

Да започна първо с представяне на себе си – Аз съм Деа.

Моят бизнес е насочен към натуралната и био козметика. Имам магазинче за такава в София, като съм съчетала в него български и чуждестранни производители. Предлагаме голям избор. Има много био магазини, но не и само за козметика. Това исках да направя място, където да се потопиш в прелестите на красотата и грижата. Исках да съм различна и да покажа моята любов към козметиката на хора, които обичат да се поддържат. Идеята да обикалям покрай чували с брашно, за да си купя крем например не ми допадна, затова заложих само на това, което харесвам.  В магазина 99% от продуктите са 100% натурални или био. Виждала съм магазини с напомняща натурално съдържание външност и твърдящи, че са такива, но вътре могат да се открият неща, които съдържат дори парабени, което е доста фрапиращо, тъй като за тяхната вреда  се говори много и отдавна. Точно това е проблема, че има хора които продават козметика без да имат знание за нея. Моят случай не е такъв. Знанието и компетентната информация са едно от най – важните неща при нас.

2.Кога започна да се занимаваш с това?

Започнах да се занимавам с козметика още преди 3 години. Магазинът обаче го има от края на май.

3.Кое те подтикна да създадеш собствен бизнес?

Имам ужасно много интереси и мечти, но несъмнено едно от любимите ми неща е козметиката, но не козметиката като цяло, а натуралната и био козметика. Всъщност в момента, в който я открих, се запалих по това. Просто открих какъв сложен процес и какво изкуство е създаването й. А участието на природните съставки, които в действителност изхранват кожата прави всичко много по – ценно. Не виждам никакво изкуство обаче в петрол, силикон и парафин, забъркани с парабени. Така, че когато говорим за козметика искам да подчертая, че за мен такава е само онази, която в действителност има с какво да изхрани кожата.

dea nature shop

Магазин Nature Shop може да намерите на бул. Васил Левски 25.

http://www.natureshopbg.com/

4.Какви трудности срещна при създаването му?

В момента периода е такъв (такъв от доста време), че всяко ново нещо среща трудности и му трябва двойно повече време за развитие в сравнение с преди 6 години например. Срещах и все още срещам трудностите на всеки нов бизнес независимо в каква сфера. В нашата държава условията за нов особено малък или среден бизнес са бич за всеки, който се престраши. Високи такси за всичко и много, много бюрокрация. Големи чуждестранни вериги пуснати на воля да вилнеят из България унищожаващи българският производител на всички нива. Срещнах и други като недостатъчната информираност все още на хората. Повечето хора не знаят и не ги интересува какво слагат на кожата си. Имам в предвид какво съдържа продукта и вредно ли е. Добрата новина е , че все пак пробват и след като останат доволни разбират, че не е нужно един продукт да е пълен с химикали, за да работи. Био козметика може да ползваш не само защото искаш екологични продукти, а просто защото ти харесва как действа. Макар че не бива да подценяваме токсичните химикали. Все пак употребяваме продукти за красота всеки ден. Кожата е най – големият орган в човешкото тяло. Когато употребим определен вид масло, вода, смоли, сокове и други натурални съставки те попиват, резорбират се и изхранват кожата със своите витамини и минерали. Когато и сложим силикон нищо не се случва в дълбочина дори и да има моментен ефект. Обикновено след това наблюдаваме ефект на бумеранга.

5.Къде срещна колегите си?

Ние представяме официално за България Bioplante – истинска наслада за тялото директно от австрийските алпи. С нашите бизнеспартньори , които са бранд холдъра на марката се запознахме в Истанбул. Беше моментална „химия” така да се каже. Винаги усещаш кога някой иска да направи света по – добър и за него нещата не са просто бизнес, а и грижа за здравето и доброто на околните и екологията. Такава е нашата и тяхната политика.

6.По-лесно или по-трудно е да работиш с приятели?

Мисля, че е по – трудно, макар че зависи. Преди време пробвах и не ми се получи. Просто трябва много добре да познаваш човека и да си го виждал в различни ситуации, защото когато ножа опре до кокала и има много работа за вършене, малко пари и много трудности, може да останеш неприятно изненадан от другите. Трябва наистина да искат да се занимават с това всички, които участват и да имате общи цели и виждания.

7.Как виждаш бъдещето на бизнеса си?

Как виждам бъдещето на бизнеса си ли? Възможно най – добро надявам се :). Както казах, за мен това не е просто работа, а изкуство, страст и кауза. Грижата за своето и чуждото здраве е приоритет. Смятаме да продължаваме да информираме хората за това, което не знаят и да им предлагаме добри решения и алтернативи.

dea nature shop

8.Кои са хората, които са те мотивирали да продължиш напред професионално и в личния си живот?

Хората, които най – много ме мотивираха са хората по принцип. Всичко това, което правим е една стъпка към едно по – добро, по – информирано, по – здраво общество. Мотивира ме идеята да дадем природна алтернатива на грижата за красотата и здравето. Алтернатива не само за здраве, но и за цена. Все пак защо да даваме пари за парафинов крем като има чудесни кремове с реално естествени съставки. Много силна подкрема получих от майка ми и семейството ми. Приятелят ми също прие идеята с отворени обятия и дори покрай мен започна да чете съдържанието на продуктите и да ползва био козметика.

9.Какво те вдъхновява?

Какво ме вдъхновява? Идеите! Постоянно имам идеи и те ме вдъхновяват много. Вдъхновяват ме умните и одухотворени хора. Новаторството, мисълта, изследователите. Харесвам хора, които мислят и имат много въпроси. Които не приемат света такъв какъвто изглежда без да разсъждават и без да търсят какво се крие зад очевидното. Като гледам какво написах до тук май отговора на този въпрос е хората ….или поне някои хора. Вдъхновяват ме хората и идеите и хората с идеи!

10.Какво обичаш да правиш извън работата?

Уфф много неща ама все няма време. Всеки бизнес иска много работа и е трудно да разполагаш с много време, но… Филми… аз съм кино –  маниак. Това е единственото, което е константа – всичко останало е на момента. Аз съм много динамична персона като характер. Постоянно се обновявам. Днес искам да чета, утре искам да яздя кон, после искам да плувам. После искам да слушам Андреа Бочели, а след това спектакъл на Камен Донев. Нямам формула. Душата сама си казва от какво има нужда….

11.Какво мислиш за блогването като начин на изразяване (а защо не и печалба)?

Мисля, че блогването е страхотна идея, а аз както казах си падам по идеите. Не знам кой  го измисли, но е чудесно. За съжаление аз почти нямам време за моя блог, но с радост пиша там и намирам поне малко време за чужди. Харесва ми идеята да споделиш мисли и преживявания с хора близко и далеч от теб. Това определено е начин на изразяване, а всяка личност има нужда да изрази себе си. Понякога в чуждото изразяване намираш нещо за себе си – обща мисъл, виждания, информация. Виждам доста висша степен на общуване в това.

12.Четеш ли български блогове?

Да, чета когато мога и имам време. Също и някои чужди от други страни.

13.Любим тип блогове?

Както казвам харесвам козметиката и красотата и обичам такива блогове. Но също харесвам и блогове, в които хората просто за изразили своите мисли или стихове и т.н. Блогове с преживявания или наука. Има удивителни неща в интернет.

 

Искам отново да благодаря на Деа за отделеното време!

Магазин Nature Shop може да откриете на бул. Васил Левски 25, както и на техния уебсайт http://www.natureshopbg.com/ и във Фейсбук страницата им http://www.facebook.com/pages/Natureshopbg/661444513905943 . 

Надявам се да ви беше интересен и втория пост от серията и да очаквате с нетърпение следващия. :))

 

Leave a Reply

