10 Books that affected my life

tumblr_n0xqu0wih01s6za7po1_500

Най-искрено още в началото ще си кажа, че не просто обичам, а обожавам да чета! <3

Откакто се научих да го правя, винаги е било едно от любимите ми занимания. А споменът как точно се случи това, е един от малкото, които имам от това време. :D Беше около Коледа, малко преди шестия ми рожден ден и разглеждах новата си книжка, пълна с истории за Дядо Коледа и снежни човеци. Предполагам и преди това съм сричала, но тогава за пръв път прочетох нещо сама и помня, че бях много доволна от себе си. Това е и причината категорично да тропна с тогавашното си дребно краче и да заявя,че аз НЯМА пък повече да ходя на детска градина и ще почна училище с една година по-рано, защото аз мога да чета! Е, така и стана, а четенето си остана любов…

Днес искам да споделя с вас някои от книгите, които са оставили най-голям отпечатък в живота ми по една или друга причина. Осъзнавам, че са страшно различни като периоди на написване, автори, теми и послания, но аз обичам да чета почти всякакви типове книги, затова и тези са толкова разнообразни. :)))

/This post is only in Bulgarian for now/

Тютюн

На първо място, защото е на първо място и за мен. Най-любимата ми книга! Чела съм и други книги на Димитър Димов (една от тях също ще е в списъка), но Тютюн за мен е най-силната. Притежава интересна история, често нещата са само леко загатнати, прекрасни, но не прекалено натрапчиви природни описания, разнообразни герои… Мога да кажа само хубави неща за тази книга, но ще се спра и ще ви споделя един от любимите си цитати от нея.

tutun

Хари Потър и Даровете на смъртта

С тази поредица свързвам детството си – родителите ми винаги ми купуваха току-що излязлата поредна книжка и аз я завършвах за отрицателно време! Даже ми напомняха да ги оставям, за да си почина. :D Винаги ще останат в сърцето ми тези книги, толкова са прекрасни… Наскоро ги прочетох и на английски и съм още по-впечатлена. Обичам да чета нещата, които оригинално са написани на английски именно така, за да усетя точно как са написани от автора.

Нямам какво повече да кажа тук – Хари Потър е любов и символ на детството за милиони хора <3

hp

Анна Каренина

Тази книга прочетох  миналото лято и ми беше наистина много интересно да чета за живота в Русия по онова време. Някои неща от съвременна гледна точка ми се струват доста странни, но и точно толкова завладяващи. Анна за мен е изключително интересен персонаж, винаги се радвам на такива силни женски образи, естествено краят на книгата ми беше доста тъжен, но без spoilers! Препоръчвам да гледате и екранизацията от Joe Wright, която наистина си заслужава. В ролята на Анна Каренина е моята любимка Keira Knightley, а в ролята на нейния съпруг Каренин e Jude Law.

anna karenina

Осъдени души

Ето я и втората книга от Димитър Димов. Отново ме грабна много! Действието се развива в Испания и проследява в ретроспекция историята на английската аристократка Фани Хорн, която се влюбва в монахът от Йезуитския орден отец Ередия и го следва до лагера за болни от тиф, който и финансира с лични средства. Невъзможна любов, сложна политическа ситуация в страната и различни религиозни възгледи – или накратко, отново завладяваща история, написана прекрасно от Димтър Димов. Препоръчвам!

Портретът на Дориан Грей

Когато излезе филмът по книгата, разбира се се вдигна много шум и, признавам си, това ме подсети да започна книгата, която си седеше кротко в семейната библиотека. Сравнително тънка книжка, събрала в себе си обаче характерни герои и интересен сюжет (ако нямате нищо против лекият фантастичен елемент). Харесва ми много, затова е и тук, филмът също хич не е лош и си заслужава гледането.

Лолита

lolita4

Ах, Лолита… знаете, много противоречива книга, критикувана, възхвалявана, обичана и мразена. Реших, че трябва сама да си създам мнение и без да съм чела нито едно ревю и без да имам никаква идея какво ще се случи, започнах книгата. Погледът през очите на Х.Х. според мен е изключителен, разказът му понякога го прави почти приемлив, особено в началото, някак труден за мразене. Предполагам след време ще я прочета пак, ей така, за да видя дали я приемам по същия начин, но наистина е предизвикателство. Гледах и филма и също много ми хареса, интересно е че актьорите горе-долу съвпадаха с моите представи, което е рядкост. Но няма да ви говоря толкова за филмите, все пак постът е за книги. :)

lolita book cover heart-shaped sunglasses

Мълчанието на агнетата

Още една много известна книга, която прочетох още когато бях на 12-3 години. Може би не най-подходящото четиво за тогава, но пък страшно много исках да я прочета. Феноменална история, детайли, развитие…Много харесвам и една друга книга също от Томас Харис – Червеният дракон.

Бел Ами

Тази книга започнах по задължение – учихме я в 10 клас, ако не се лъжа… Завърших я обаче с желание. Като се замисля, много харесвам книги, които се развиват през 18 и 19 век, в случая в Париж. Има нещо толкова завладяващ и интересно в тези времена. Тук виждаме изкачването по социалната стълбица на главния герой Жорж Дьороа, но методите му са малко по-различни от приетите… Също екранизирана книга, чийто филм гледах преди няколко месеца, а в главната роля може да видите Робърт Патинсън.

Дяволът носи Прада

Нещо по-лекичко като за края. Супер симпатична книжка за препятствията пред главната героиня Анди по време на първата й работа за изключително строгата главна редакторка на модно списание Миранда Прийстли. За хора, които харесват модата, със сигурност ще е интересно четиво, и вече нямам търпение да прочета и втората част. Не знам как се получи така, но повечето от книгите в списъка ми имат и филми, ще сложа трейлър и тук, надявам се да не ви писна вече от тях. :D

devil wears prada ann hathaway meryl streep emily blunt

Прекрасните Ан Хатауей, Мерил Стрийп и Емили Блънт. <3

Емил от Льонеберя

И вече за последно – най-любимата ми детска книга! <3

Приключенията на това симпатично момченце и досега помня и съм сигурна, че пак много ще се смея, ако я чета. Даже мисля да си я сложа към купа за четене скоро. В главата ми вече изплуват малката сестричка Ида, прислужницата Лина и коня Лукас… :)))

emil2

Имам доста книги, които си купих през последните няколко месеца и които чакат своя ред, докато в момента препрочитам отново Тютюн (oh, the irony). Влечат ме напоследък класиките като творчеството на Джейн Остин и сестрите Бронте – Разум и чувства, Гордост и предразсъдъци,  Джейн Еър, Брулени хълмове… Също така искам да прочета продължението на Дяволът носи Прада, както и всички други книги, които си купих – Предимствата да бъдеш аутсайдер, Парад на суетата, Мадам Бовари и Великият Гетсби (последните три, а и повечето като цяло на английски) и още доста, някои даже не са при мен в момента. :))

Надявам се този различен от обичайните пост да ви е бил интересен! Аз чакам още една поръчка и ще подготвя пост с нови козметични придобивки. Пожелавам ви прекрасна седмица и до скоро! <3

6 thoughts on “10 Books that affected my life

  1. Обичам Емил от Льоненберя! <3
    И Дяволът носи Прада! Единствената книга от така наречената поредица, която не съм прочела е "Да преследваш пръстен с диамант". Другата Нюйоркски светски хроники е също много забавна :)

Leave a Reply

