La Roche-Posay Effaclar K(+) Review

la roche-posay effaclar k(+) review skincare

Здравейте отново! Днес ще си говорим за нещо, което в последно време ме вълнува много, а именно – грижата за кожата. Ще започна с малко предистория, като ще се опитам да съм кратка. На 21 години съм и от 15-6 годишна се боря периодично с несъвършенствата по пътя към чистата и здрава кожа. Имам периоди, в които кожата ми се изчиства видимо, и такива, в които проблемите се изострят. През тази пролет кожата ми беше в един от тези “добри” периоди – рядко ми излизаха пъпки, имах обаче черни точки и петънца от стари пъпки, които тепърва трябва да боря. През лятото обаче, със смяната на климат, ежедневие и може би най-вече храна (благодаря, САЩ :D), кожата ми лекичко се побърка и към края на лятото вече имах една доста проблемна кожа с немалко несъвършенства.

/English translation below./

С прибирането си получих като подарък от La Roche-Posay кремът Effaclar K(+), както и кутията с мостри, която разпространяваха есента. Тази нова разновидност на познатия Effaclar Duo (+) обещава борба с черните точки, неравната повърхност и омазняването на кожата. Така или иначе ми трябваше нов подобен крем, затова веднага започнах тестването на този… и така вече 2 месеца. Още тук ще отбележа, че през тези два месеца паралелно тествам и четката за почистване Clarisonic Mia 2, затова не мога да “разделя” резултатите, но ще ви кажа като цяло как се повлия кожата ми.

Използвах и двете вечер: първо свалях грима си с мицеларна вода и двуфазен лосион, след това почиствах лицето с четката и почистваща пяна, след което нанасях крема. Още след първата седмица забелязах едно значително изчистване на черните точки и нова гладкост на кожата, което силно ме изненада. Обикновено като се събудя сутрин, лицето ми се е омазнило през нощта, но това силно намаля. Въпреки, че кожата ми е мазна на места, има и по-сухи участъци и точно затова избягвам твърде матиращите формули. В случая кремчето е по-скоро хидратиращо и това се отрази много добре на кожата ми – в комбинация с ексфолирането на четката, тя стана много по-гладка.

la roche-posay effaclar k(+) review skincare

Как ще повлияе на действащи пъпки според мен е много, много трудно да се каже и твърде индивидуално. Всеки ползвал Clarisonic знае, че след първите няколко седмици употреба има един период, в който излизат даже повече пъпки и това е заради изчистването на кожата в дълбочина. Като цяло аз съм доволна от Effaclar K(+), особено що се отнася до черни точки и хидратация на кожата. Лек е, попива бързо и има съвсем лек аромат, който ми допада. Също така е и доста икономичен – за тези два месеца съм използвала (на око) не повече от 40% от 30-те милилитра в опаковката.

Държах да направя това ревю сега, защото в следващата седмица планирам посещение при дерматолог. За тези два месеца кожата ми мина през различни периоди и определено имаше подобрение, но в последните две седмици нещата вървят надолу и реших да потърся професионална помощ. И тъй като  не знам какви продукти ще ми бъдат препоръчани, исках да споделя с вас впечатленията си, докато са все още пресни. :)

la roche-posay effaclar k(+) review skincare

Hello again! Today we’ll be talking about something I care about a lot lately and that is skin care. I’ll start with some history. I’m 21 years old and I’ve been dealing with imperfections on the skin since I was 15-6 years old. I have time periods in which my skin is visibly better and those in which it gets worse. This spring was a great time for my skin – I rarely got pimples, I only had some blackheads and little red spots from old pimples. With summer though, with the change of climate, routine and mostly diet (thank you, USA lol), my skin got stressed out and near the end of summer it got progressively worse.

Upon coming back home, I got as a gift this La Roche-Posay Effaclar K(+) cream as well as the box of samples to try out. This new cream by the brand promises less recurring blackheads, better skin texture and less sebum. I needed a similar product anyways, so I was happy to begin testing this one immediately… and it’s been 2 months now. I’m putting this out there right now: I’ve been using the Clarisonic Mia 2 also during that time so I can’t really “divide” results but I will share how  both affected my skin.

I used both products at night: first, I remove my makeup with a micellar water and oil-vased lotion; then I clean my face with a afce wash and the Mia 2 and finally, I apply La Roche- Posay Effaclar K(+). After the first week, I noticed an obvious reducing of my blackheads and my skin was a lot smoother than before which honestly surprised me. Usually, when I wake up in the morning, my skin is quite oily in the T-zone and that also improved. Although my skin is mostly oily, I do get dry patches and that’s why I often stay away from mattifying formulas. This cream is actually hydrating and that works great for my skin. Remember: even oily skin needs hydration every day! Combined with the gentle exfoliation from the Mia 2 my skin is again, a lot smoother.

How this cream works on active acne is hard to say and is mostly individual. Anyone who has tried Clarisonic knows that after the first few weeks there’s that awful time where a lot of pimples appear and that’s because the brush cleans the skin in depth. I can say that I am very happy with the La Roche-Posay Effaclar K(+) especially when it comes to blackheads and hydration. It’s light, sets into the skin quickly and has a light, fresh scent. A little goes a long way with this one – I’ve used no more than 40% of this in 2 months.

I wanted to write this review now because I am planning a visit to a dermatologist next week. I noticed a lot of improvement during these 2 months but in the last 2 weeks my skin’s condition has been going down hill. So I decided to seek professional help. I don’t know what products I’ll be prescribed so I wanted to share my opinion on this one while they are still recent. :)

2 thoughts on “La Roche-Posay Effaclar K(+) Review

  1. Как успяваш да го опазиш ;дд При мен свърши след два месеца :) Аз много мислих за крема.. с него имах хубави и лоши седмици и крайното ми мнение бе доста на кантар. Сега си давам време без него да помисля.
    Хубаво ревю!

    • Ползвам го само вечер аз, може би е затова. И аз съм на кантар за пъпките, затова и споделих какво е състоянието на кожата ми сега. Опитах се да споделя максимално много, но тези неща са твърде индивидуални. Благодаря ти! :)

Leave a Reply

